Strandag idag + En liten komentar om min älsklin Adolf <3

Strandag idag :)

Idag blir det nog stranden med kaninerna ifáll solen någon gång vill gå upp -.-'
Jag vaknade klockan halv 8 och jag väckte linnea klockan 8 x)
Stranden är en bra plats för kaniner. De älskar att hoppa runt på klippor och stranden
de älskar att gräva i den djupa sanden och att bada i det varma vattnet.
Kaniner kan simma och också flyta. De flyter på magen med huvudet ovanför vattnet.
Kaniner har kraftiga baktassar som ger bra simmning. Baktassarna är stora och
funkar som en propeller. Framtassarna är små och bra att styra med.
Kaninerna gillar INTE att ha huvudet under vatten för de kan få in vatten i
öronen. Det är inte bra och det är obehaglit för kaninen. Kaninerna kan holla
andan men de får in vatten i näsan som de sedan nyser ut. Jag tyckker ni ska
åka till stranden och bada med dom. Ett krav är att ni ska hitta ett litet eget ställe
där det inte finns folk. Kaninerna blir upphetsade och börjar hoppa runt. Jag och
Linnea har ett eget ställe vid några klippor där de älskar att bada. Ifall ni har ett ställe vid
klippor och badar med era kaniner kan ni bada de i pölarna som finns kvar av tidvattnet.
Det är nog allt ni behöver veta när ni ska till stranden med era kaniner :)
Detta är inget för små utan för lte mer stora. Om man är liten ska man ha vuxen med sig.
Ta det på egen risk men det är så att man kan dränka kaninen ifall man inte vet vad man gör !

Adolf eller ska jag säga Adolf Hitler -.-'

ja min kanin Adolf blir retad av hans namn. Det 'är väldigt jobbigt och varför !? '
Adolf heter min kanin och jag är stolt över honom. Allas går runt och säger Adolf Hitler.
Och ingen verkligen ingen fattar hur det känns ! :(
Adolf tycker jag är ett fint namn och det är inte Adolf Hitler. Adolf Hitler är en männsika!
Vissa kan också kalla honom Gustav || Adolf och det äår så jävla jobbigt.
Jag tycker att alla ska sluta med att kalla min kanin Adolf hitler eller Gustav || Adolf!
Kan ni bara förstå att det är taskigt och det är jävligt jobbigt. Adolf fick jag på ett kaninläger
och jag blev jätte glad !

Adolf är inte konstig han har bara massa olika färger !
Adolf är inte ett konstigt namn utan ett vanligt namn som man kan ha.
Adolf är mitt allt och ni ska inte göra så att jag tycker illa om honom !!!!

Det var allt jag ville säga :)

Hoppas ni har läst !

// Alice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0